Wiele firm nie zatrudnia informatyków na etacie, ale zleca opiekę nad wszystkimi elementami IT zewnętrznej firmie.
Zespoły IT mają wiedzę na temat ogólnych systemów komputerowych, chmur, sprzętu elektronicznego, sieci urządzeń i aplikacji. Ponadto każdy członek zespołu IT ma również własne unikalne umiejętności i obszary specjalizacji. Dzięki zgromadzonej wiedzy, dobry zespół informatyków jest w stanie zaoferować szeroki wybór usług wsparcia IT, obejmujących wszelkie wymagania, jakie może mieć klient. Dyżurni technicy zapewniają wsparcie pierwszego poziomu przez telefon lub e-mail w przypadku problemów napotykanych przez użytkowników. Firmy wspierające IT działają głównie na dwa sposoby naprawiają doraźne problemy oraz wdrażają środki zapobiegawcze przeciwko przyszłym problemom. Zatrudnienie dostawcy wsparcia zapewnia korzyści i zabezpieczenia związane z zarządzanymi usługami IT bez konieczności samodzielnego zatrudniania, płacenia i zarządzania specjalistami. Do zadań takiej firmy należy przykładowo instalacja, konfiguracja i zarządzanie siecią firmową. Utrzymanie i zarządzanie siecią stanowi dużą część pracy wykonywanej przez firmy wspierające IT.
Dobrze zaprojektowana sieć zapewnia dostęp do danych firmy ze wszystkich autoryzowanych stacji roboczych w firmie.
Sieć jest monitorowana zdalnie przez całą dobę, aby zapewnić jej działanie oraz zoptymalizować czas pracy i wydajność sieci. Protokoły bezpieczeństwa sieciowego pomagają chronić systemy IT przed hakerami, wirusami i oprogramowaniem szpiegującym. Firma wspierająca IT powinna mieć odpowiednią wiedzę praktyczną na temat struktur sprzętu i oprogramowania. Zarządzają poprawkami oprogramowania, aktualizacjami, zabezpieczeniami. Kiedy szukamy dobrych specjalistów warto sprawdzić usługi informatyczne itcenter.pl. Oprócz wsparcia w zakresie sprzętu i oprogramowania firma oferująca wsparcie IT może oferować szereg dodatkowych usług technologicznych, takich jak marketing, profesjonalne rozwiązania e-mail i zarządzanie mediami społecznościowymi.