Nie powinieneś zwlekać, aby zarejestrować znak towarowy, należy natychmiast zarejestrować nazwę i logo firmy już podczas jej zakładania, a najlepiej jeszcze przed założeniem firmy.

Nie musisz być odnoszącym sukcesy przedsiębiorstwem ani firmą wartą wiele milionów, aby zarejestrować znak towarowy. Każda firma może i powinna zarejestrować swoją nazwę i logo, aby chronić swoje prawa, reputację i zyski.

Kiedy zarejestrować nazwę i logo firmy?

Korzyści dla firm wynikające z rejestracji nazwy i logo

Znaki towarowe wchodzą w zakres własności intelektualnej wraz z prawami autorskimi i patentami. Ochrona własności intelektualnej to złożony obszar prawa i biznesu, który uznaje znaki towarowe, patenty i prawa autorskie. Ogólnie rzecz biorąc, znaki towarowe dotyczą logo, symboli i brandingu. Patenty dotyczą wynalazków i innowacji, a prawa autorskie dotyczą dzieł twórczych. Wszystkie mają na celu zapewnienie, że inne osoby nie będą mogły skorzystać z twoich pomysłów lub pracy i czerpać z nich zysków.

Aby podjąć działania przeciwko naruszeniu, zwykle musisz być w stanie udowodnić, że jesteś właścicielem prawa do znaku towarowego i że zachowanie naruszające prawo jest nielegalne. Istnieje wiele możliwości postępowania w przypadku naruszenia znaku towarowego, w tym wysłanie do domniemanego sprawcy naruszenia pisma nakazującego zaprzestanie działalności
zawierania umów licencyjnych lub koegzystencji, mediacja, arbitraż lub ugoda pozasądowa, ubiegania się o nakaz sądowy, dochodzenie roszczeń odszkodowawczych lub utraconej reputacji i zysków.

Na stronie https://plotkibiznesowe.pl/2022/04/27/podstawowe-strategie-prawnej-ochrony-marki/ znajdziesz więcej porad na temat tego, jak skutecznie ochronić swoją markę, dlaczego warto zarejestrować nazwę i logo firmy, znaki towarowe, jak również kiedy to zrobić. Zarejestrowany znak towarowy może być scedowany lub licencjonowany na rzecz osób trzecich za opłatą. Spowoduje to wygenerowanie dodatkowych przychodów dla firmy. Rejestracja znaku towarowego umożliwia legalne używanie jej nazwy lub logo, zwłaszcza jeśli twoja firma planuje ekspansję poprzez franczyzę czy licencjonowanie.