Fotografia produktowa, czyli packshot, jest to zdjęcie stworzone jako wizualne zobrazowanie twojego produktu dla kupujących w sklepie internetowym.

Są to na przykład zdjęcia, które widzisz na listach produktów e-commerce w witrynach małych i dużych sprzedawców. Jeśli robisz zakupy online, z pewnością widziałeś tego typu zdjęcia, które wraz ze specyfikacjami produktu lub opisem, przedstawiają produkt kupującemu online i dostarczają mu informacji o produkcie.

Na czym polega packshot?

Jakie są cechy zdjęć produktowych?

Wysokiej jakości zdjęcia produktowe ewoluowały wraz z popularnością zakupów online i stały się niezbędne dla dużych i małych firm. Dobry packshot pozwala zarówno sprzedawcom zewnętrznym, jak i sprzedawcom e-commerce, prezentować swoje produkty na platformach i sklepach internetowych, a także zwiększać sprzedaż. Standardem packshotów jest zwykłe zdjęcie produktu. Chociaż fotografia produktowa może być zróżnicowana i profesjonalna, pewne cechy są uznawane za standard branżowy dla sprzedawców internetowych.

Packshot to przede wszystkim wyraźne zdjęcia produktu. Produkty są dobrze oświetlone, a obrazy spełniają standard rozdzielczości platformy e-commerce. Zdjęcia są tradycyjnie przedstawiane na białym tle lub innym prostym tle, aby zwrócić uwagę na prezentowany produkt. Produkt zajmuje większość miejsca i jest centralnym punktem zdjęcia. Oprócz prostego obrazu produktu, zdjęcia packshot mogą przedstawiać kilka kątów lub części produktu, takie jak tył, otwieranie i zamykanie lub zbliżenia. Pozwala to klientowi lepiej obejrzeć produkt.

W Internecie klient nie może dotknąć ani sprawdzić produktu w rękach, tak jak w sklepie stacjonarnym. Celem fotografii produktowej jest przekazanie takiej samej ilości informacji o produkcie wirtualnie. Pisemne opisy dostarczają klientowi faktów na temat produktu, ale nie są w stanie przekazać informacji taj, jak robią to dobre zdjęcia produktowe. Packshoty mogą również obejmować zdjęcia produktów związanych ze stylem życia i produktami używanymi, aby zademonstrować użycie produktu, lub zdjęcia produktu z obrotem 360 stopni.